Tuesday, October 26, 2010

Salam... Allah Maha Besar...

Sesungguhnya Allah itu Maha Besar.. Aku sendiri kadang-kadang masih tercari-cari siapa diriku ini.. Adakah Islam hanya pada nama atau sebaliknya... Aku berusaha untuk mematangkan diri ini untuk lebih yakin dan berpegang pada ajaran Islam yang syumul itu....

Pernahkan anda sendiri terfikir, siapakah diri anda??? Besarkah anda untuk menidakkan setiap yg Allah tetapkan pada kita???? Kuatkah kita untuk melawan takdirNya??? mampukah kita bersama-sama menegakkan syiar Islam sedangkan kita
hanya disini, melihat, menunggu, bercerita dan bersedih???

Allah selalu bersama-sama kita disaat kita senang dan susah.. tapi, bila kita senang, adakah kita sudah lupa pada Allah?? Kenapa Allah menjadikan manusia sering lalai padaNya sedangkan kita semakin tamak dengan nikmat Allah??? Nikmat dunia yg pasti akan berakhir???

Aku sering mengingatkan diriku akan hakikat ini.... aku mahu menjadi yang terbaik.. yg patuh padaNya dan meninggalkan laranganNya... Ya Allah... Bantulah aku untuk meneruskan hidup ini..agar tidak lali padamu....

No comments:

Post a Comment